امنیت وب سایت وردپرسی
دی ۱۲, ۱۴۰۰سئو وب سایت وردپرسی برای تازه کاران
دی ۱۲, ۱۴۰۰تولید محتوای مناسب وب سایت
طبیعتاً یکی از یا بهتر بگوییم مهمترین موارد دخیل در بالا بردن رنکینگ وب سایت در Search Engine های مختلف تولید محتوای مناسب وب سایت است. تولید محتوای جذاب برای مراجعه کننده به وب سایت ما میتواند در نهایت منجر به فروش محصول یا خدمات ما شود. امروزه با توجه به رویکرد اکثریت جامعه و دسترسی همگانی به اینترنت، طراحی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار شده است.
برای تولید یک محتوای مناسب باید حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که، خودمان را جای مراجعین به وب سایت خود قرار دهیم. این کار نکاتی را به ما یادآوری خواهد کرد. چه محتوای وب سایتی خود ما را جذب خواهد کرد؟ چگونه میشود که ما برای بار دوم یا بیشتر به آن وب سایت مراجعه میکنیم؟ از چه وب سایتی خرید خود را انجام میدهیم؟ یا اینکه اطلاعات مورد نیاز خود را از کدام وب سایت جستجو خواهیم کرد؟
تولید محتوای مناسب وب سایت فروشگاهی
طبیعتاً با راه اندازی وب سایت فروشگاهی میخواهیم محصولاتمان را به فروش برسانیم. ولی ذکر این نگته ضروری است که فقط قرار دادن محصول در یک وب سایت نمیتواند تضمینی برای فروش آن محصول باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که محصول مورد نظر خود را در چندین وب سایت مختلف مشاهده کنید. برای چه این کار را انجام میدهید؟
مقایسه قیمت، خواندن مشخصات محصول، برنامهریزی خرید در زمان مناسب، کدهای تخفیف و … میتوانند تاثیر مستقیمی روی انتخاب ما داشته باشند. هنگامی که یک محصول را در گوگل جستجو میکنیم، در اکثر موارد به لینکهای صفحه اول مراجعه خواهیم کرد. اما موتورهای جستجویی مانند گوگل چرا باید وب سایت ما را در صفحه اول قرار دهند؟
بسیاری از موارد برای موتورهای جستجو مد نظر قرار خواهند گرفت تا بهترین نتیجه به جستجوگر ارائه گردد. تولید محتوای مناسب وب سایت یکی از صدها موردی است که توسط گوگل مورد توجه قرار خواهد گرفت. باید همیشه این را در نظر بگیریم که چه مواردی در بالا بردن رنکینگ وب سایت ما مهم هستند. گوگل وب سایتی را در رتبههای بالای جدول خود قرار میدهد که مشتریان دسترسی کامل و بیشتری به موارد جستجو شده خود داشته باشند.
چگونه محتوای مناسبی برای وب سایت فروشگاهی خود تولید کنیم؟
همانطور که گفته شد گذاشتن تنهای محصول در وب سایت به راحتی منجر به فروش محصولات ما نخواهد شد. مگر اینکه مشتریان مشخصی داشته باشیم که به آدرس وب سایت ما دسترسی و آشنایی داشته باشند. هنگامی که یک محصول را در وب سایت خود میگذاریم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
- مشخصات صحیح و کاربردی محصول
- شرح و توضیحات مناسب درباره محصول
- ویژگیهای محصول
- عکس و ویدئو درباره محصول
- وبلاگ پویا
به غیر از مواردی که در قسمت بالا گفته شد، ظاهر وب سایت ما، سرعت و امنیت وب سایت و اطمینانی که مشتری به وب سایت ما میکند و بسیاری از موارد دیگر از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود.
مشخصات محصول
مشخصات یا همان Specification موردی است که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. این نکته از اهمیت بالایی در تولید محتوای مناسب وب سایت فروشگاهی برخوردار است. چرا که بسیاری از علاقهمندان صرفاً جهت علاقه و آشنایی با مشخصات محصولات به وب سایت مراجعه خواهند کرد. در صورتی که مشتری با اطلاعات غلط برخورد کند، اعتماد خود را به طور کامل از دست خواهد داد.
همچنین صحیح بودن و کامل بودن این اطلاعات باعث صرف وقت بیشتری از طرف مشتری برای مطالعه خواهد شد. این مورد باعث جلب اطمینان گوگل به وب سایت ما و در نتیجه بالا رفتن رتبه خواهد شد.
توضیحات محصول
اگر به وب سایتهای فروشگاهی مراجعه کرده باشید حتماً به خواندن بخشی یا تمام توضیحات و شرح مشخصات محصول پرداختهاید. توضیحات محصول باید خاص، شیوا و با اطلاعات مناسب برای خواننده آن باشد. تولید محتوای مناسب وب سایت هنگامی اهمیت پیدا خواهد کرد که مطلب تولیدی ما خاص باشد. یعنی از جای دیگر آن را کپی برداری نکرده باشیم. در صورتی که مطالب ما کپی برداری از وب سایت دیگری باشد، جریمه خواهیم شد.
ویژگیهای محصول
منظور از ویژگیهای محصول نکات کوتاه و تک خطی است که در کنار قیمت و عکس محصولات در وب سایتهای فروشگاهی مشاهده میکنید. این ویژگیها باید به نحوی باشند که مشتری در یک نگاه به نکات مد نظر خود دست پیدا کند. مثلاً اگر میخواهید یک کتاب در وب سایت فروشگاهی خود به فروش برسانید، ویژگیهایی مانند تعداد صفحات، نام نویسنده و مترجم، ناشر، دفعات چاپ و … میتوانند گزینههای مناسبی برای قرار گرفتن در این قسمت باشند.
عکس و ویدئو
برای تولید محتوای مناسب وب سایت نیاز به تولید عکس و ویدئوهای جذاب خواهید داشت. اگر تا به حال مطلبی را در گوگل جستجو کرده باشید مطمئناً به تبهای Image و Video مراجعه کردهاید. ما از طریق عکس و ویدئو هم میتوانیم مخاطب را به وب سایت خود بکشانیم. البته این کار نیازمند خاص و منحصربه فرد بودن و استفاده از تگهای مناسب برای عکس و ویدئوها میباشد. بحث گذاشتن تگ روی عکس یا ویدئو مطلبی تخصصی است که باید برای انجام این کار به متخصص طراحی وب سایت مراجعه کنید.
وبلاگ وب سایت فروشگاهی
یکی از موارد بسیار مهم برای بالا بردن بازدید وب سایت، راه اندازی وبلاگ است. وبلاگ به صفحه مقالات یک وب سایت که محتوای آموزشی، سرگرمی و … قرار میگیرد گفته میشود. به نظر بنده مهمترین قسمت در هر وب سایتی بخش وب لاگ آن است. شما در قسمت شرح یا مشخصات محصول نمیتوانید بیش از حد توضیحات ارائه دهید. این توضیحات باید جامع و مختصر باشد. تا از حوصله جستجو کننده محصول خارج نباشد.
اما تولید محتوای مناسب وب سایت عموماً در وبلاگ وب سایت ما انجام میشود. از این قسمت است که میتوانیم، با انتخاب عنوان مناسب، جذاب و منحصر به فرد در نهایت مشتری را به سمت محصولات فروشگاهی خود هدایت کنیم. محتوای یونیک، شیوا و آسان برای خواننده (یعنی مطلبی که در وب سایت خود قرار میدهیم توسط هر قشری از مخاطب قابل فهم باشد.) میتواند رنکینگ وب سایت ما را بهبود ببخشد.
در مورد نوشتن مطلب و محتوا برای وب سایت موارد ضروری و تخصصی بسیار است که میتوانید با دنبال کردن وب سایت من به تدریج با آنها آشنا شوید.
چگونه محتوای مناسب وب سایت شرکتی خود را تولید کنیم؟
تمام مواردی که در این مطلب برای شما ذکر کرده و خواهیم کرد، به اختصار و کلی است، و طبیعتاً امکان توضیح تمامی موارد مهم در تولید محتوای مناسب وب سایت در یک مقاله نیست.
برای تولید محتوا برای وب سایت شرکتی خود باید تصمیم بگیریم که ابتدا قصد ما از راه اندازی وب سایت شرکتی چیست. آیا فقط جهت معرفی شرکت این وب سایت را راه اندازی کردهایم؟ یا میخواهیم مخاطب ما در نهایت از خدمات ما استفاده کند؟
محتوا جهت وب سایت معرفی شرکت
اگر میخواهیم فقط معرفی شرکت را انجام دهیم و رزومهای از شرکت خود را در وبسایت بگذاریم، نیازی به محتوای فراوان نخواهیم داشت. برای تولید محتوای مناسب وب سایت نیاز به صرف زمان، انرژی و پشتکار بسیاری است. ولی ما برای راه اندازی وب سایت معرفی، نیاز به صرف وقت، هزینه یا انرژی زیادی نخواهیم داشت. مهمترین نکته که اینجا اهمیت پیدا خواهد کرد، معرفی درستی از خدمات و ویژگیهای شرکت ماست. مخاطبی که به وب سایت ما مراجعه میکند باید بتواند اطلاعات درستی از شرکت ما به دست آورد. در این وب سایت علاوه بر صفحه ابتدایی که دید کلی به مخاطب ما خواهد داد، نیاز به صفحات، تماس با ما، درباره ما و اخبار و شاید پروژهها و نمونهکارهای شرکت ما باشد.
تماس با ما
باید از خود بپرسیم، مخاطب به چه منظوری به این صفحه مراجعه میکند؟ همانطور که در ابتدای همین مقاله گفته شد، خودمان را جای مخاطب بگذاریم. ما برای چه منظوری به صفحه تماس با ما مراجعه میکنیم؟ در این صفحه میخواهیم به نوعی با شرکت، فروشگاه، یا فرد مورد نظر ارتباط برقرار کرده و جواب سوال خود را پیدا کنیم.
شماره تماس، آدرس، نقشه و مکان شرکت ما، فرم تماس و شبکههای اجتماعی ما در این صفحه قرار میگیرند.
درباره ما
برای تولید محتوای مناسب وب سایت شرکتی باید قسمت درباره ما مناسبی داشته باشیم. در این قسمت به معرفی تاریخچه شرکت، چشم انداز، اهداف، شرح مختصری از خدمات ارائه شده میپردازیم. البته میتوانیم به افتخارات و گواهینامههای کسب شده شرکت هم بپردازیم. هدف ما از قرار دادن صفحه درباره ما در وب سایت آشنایی مخاطب با فعالیتها و جلب اعتماد مشتری به شرکت است.
اخبار
صفحه اخبار یک وب سایت شرکتی میتواند به فعالیتهای آن شرکت بپردازد. ایونتها، رخدادها، سمینار و همایشهای برگزار شده توسط شرکت میتواند دید مناسبی به مخاطبین وب سایت ما ارائه کند.
پروژهها و نمونهکارها
پروژهها و نمونه کارها نمایان کننده عملکرد شرکت است. در این قسمت شرح پروژه یا توضیحاتی درباره نمونه کار به همراه عکس یا ویدئو از آن به مخاطب نمایش داده میشود. تولید محتوای مناسب وب سایت برای این قسمت از اهمیت بالایی در طراحی وب سایت شرکت برخوردار است.
این مقاله چکیدهای از موارد مهم برای تولید محتوای مناسب وب سایت بود. در نوشتههای بعدی در همین وب سایت به توضیح بیشتری از اهمیت محتوا در یک وب سایت خواهم پرداخت.